Lesz forradalmi ifjúsági megint? Lesz!

A zuglói Teleki Blanka Gimnázium diákjai megfogalmazták 12 pontban a véleményüket a mai magyar oktatással kapcsolatban. Ezáltal csatlakoztak a miskolci Herman Ottó Gimnázium által indított mozgalom mellé, de további iskolákat akarnak buzdítani arra, hogy lépjenek fel a kormány ellen és nyilvánítsák ki követeléseiket. Emellett pedig felszólítják diáktársaikat, hogy merjenek kiállni a tanuláshoz való joguk mellett.  Helyesen teszik!

12 pont:

1.Kívánjuk a kerettanterv szakmai bizottság által való átdolgozását, korszerűsítését. Emeljék be az élethez szükséges ismereteket ebbe a rendszerbe! (gazdasági alapfogalmak, hivatalos ügyek intézésének módjai… stb.)
2.Kívánjuk, hogy a tanórákhoz biztosítva legyen a megfelelő felszerelés, mind minőségben mind mennyiségben! (Szemléltető eszközöket, krétát és táblát, jól ellenőrzött, NEM kísérleti tankönyveket.)
3.Kívánjuk a mindennapos testnevelés feltételeinek biztosítását.
4.Kívánjuk, hogy szüntessék meg a tankönyvcsomagok árának maximalizálását, állítsák vissza a szabad tankönyvválasztást!
5.Kívánjuk, hogy az egyetemeken több államilag finanszírozott hely legyen, továbbá a kormány több pénzt fektessen az oktatásba.
6.Kívánjuk a heti óraszám csökkentését, hiszen a diákok túlterheltek.
7.Kívánjuk, hogy nagyobb figyelmet fordítson a kormány a tanárképzésre, a tanári szakma szellemi megbecsülésére.
8.Kívánjuk, hogy 12. osztályban ugyanolyan érettségi követelményeknek kelljen megfelelnünk, mint amilyenek azok közoktatásba lépésünkkor voltak.
9.Kívánjuk tanáraink terheinek csökkentését, kiegyensúlyozottságuk érdekében. Állítsák vissza a programszervezői státuszt minden intézményben!
10.Továbbá szükségesnek érezzük, hogy minden tanításra szolgáló, köztulajdonban lévő intézmény épülete egy éves időkereten túl ne lehessen balesetveszélyes állapotban akár műemlékvédelem alatt áll, akár nem.
11.Kívánjuk az Országos Diákparlament három helyett évenkénti megrendezését, hogy a jogszabályok változása előtt mi is véleményezhessük azokat.
12.Kívánjuk, hogy az iskolák vezetőségének hatásköre bővüljön, hogy az intézmények irányítása hatékonyabbá váljon!