Harcban a BKV dolgozói! Jön a SZTRÁJK. Tartsatok ki!

Április 18-án 0 órától háromnapos sztrájkba kezdenek a BKV dolgozói, jelentette be két nagy szakszervezet. A háromnapos sztrájk április 24-én egy ötnapos munkabeszüntetéssel folytatódik.

A  két nagy BKV-s szakszervezet, a BKKSZSZ és a VTDSZSZ, mert a bértárgyalás során a BKV nem tett érdemi béremelési javaslatot. A szakszervezetek az állami cégeknél történt 30 százalékos béremelést követelnek (három évre elosztva).

A sztrájk ideje alatt lesz olyan óra, amikor egy jármű sem indul el, kivéve az alvállalkozói buszokat. A szakszervezet ugyanis kihasználja az elégséges szolgáltatásról szóló jogszabály kiskapuit. Nahát! Ugyanis Magyarországon a szrájkog is olyan fából vaskarika! Nem az igazi.Képtalálat a következőre: „working class”

A törvény szerint az sztrájk első napján minden órában, minde viszonylaton üzemeltetni kell a járművek 60%-át. Micsoda baromság a nagy demokráciában!  A második napon viszont csak napi átlagban kell a 60 százalékot kiadni, így a járműveket úgy tudják csoportosítani, hogy bizonyos órákban ne induljon el egy sem.

A sztrájk bizonyosan nem érinti a buszvonalak nagy részét, ahol a VT-Arriva, vagy más alvállalkozó szolgáltat. A HÉV-ek is járni fognak, mert tavaly átkerültek a MÁV-hoz, ahol a dolgozók már zsebükben tudhatják az állami cégben foglalkoztatottaknak járó 30 százalékos béremelést. Lesz sok irígy!

Korábban drámai hangú levélben vezette le két nagy BKV-s szakszervezet, a BKSZSZ és a VTDSZSZ, hogy mi várható, ha a BKV-sok nem kapnak az állami közlekedési cégek dolgozóinak adotthoz hasonló nagyságú béremelést.

A lényeg: a dolgozók elmennek, és nem lesz elég munkaerő a fővárosi tömegközlekedés fenntartásához.

A levél szerint 2016-ban a BKV 9600 munkavállalójának 10%-a hagyta ott a BKV-t (ennek bő harmadát tették ki a nyugdíjba vonulók). Hiányszakmák alakultak ki.

Hiányszakma lett a mérnök (26 távozott 2016-ban), a szakmunkás (248 ment el), és a járművezető (452 lépett ki).

2017-ben több mint ezer dolgozót kellene felvennie a cégnek. Csakhogy a pótlás már 2016-ban sem volt elég sikeres a folyamatos toborzás, álláshirdetések ellenére sem. Egyetlen dolog segíthet: a béremelés.

A szakszervezetek szerint ha nem lesznek versenyképesek a bérek a BKV-nál, akkor a létszámhiány miatt kevesebb jármű tud majd kiállni, de fennakadás lehet a karbantartásban, forgalomirányításban is.

A BKV Zrt. vezetése közleményben tudatta, hogy a sztrájkbejelentést tudomásul vette és felhívta az érdekvédelmi képviseletek vezetőit, hogy a még elégséges szolgáltatás biztosításáról szóló tárgyalásokat mihamarabb kezdjék meg, emellett kijelentette, hogy a sztrájkhelyzet alatti együttműködés fenntartásához szükséges munkáltatói intézkedéseket megteszi.

Képtalálat a következőre: „bkv sztrájk”