Bomlik-foszlik a Margit-híd

Bár még csak pár éve adták át, már most foszlásnak indult a kerékpárút burkolata a Margit-hídon. A felújítást végző konzorcium garanciálisan megint felújítja a hidat.  A Magyar Közút Zrt. úgy nyilatkozott, a hibás útburkolat nem balesetveszélyes, és a javításig nyugodtan lehet használni.  A BKK és a Közút azt válaszolta, hogy a híd felújítását végző konzorcium garanciális kötelezettsége  fennáll, vagyis  újra felújítja az utat. Abban is egyetértettek, hogy a burkolat felbomlása nem normális jelenség így négy évvel a híd átadása után. 

A Magyar Kerékpárosklub szakmai véleménye szerint valószínűtlen, hogy rossz anyagot használtak volna a kerékpárút burkolásához, sokkal valószínűbb, hogy a burkolás kivitelezése történt silány minőségben. A felbomlott részek alapján úgy tűnik, a betonfelület és a burkolóanyag nem tapadt egymáshoz rendesen.

Az a probléma, hogy nem egyedül a Margit-híd felújítása “sikerült” ilyen rosszul. Magyarországon és a fővárosban számos félig felújított, vagy szakszerűtlenül felépített ingatlan, műtárgy és út van. Miért nem lehet alapos munkát végezni? Miért csak akkor jó valami, amikor átadják?

Elég különös, hogy ebben az országban építkezés helyett barkácsolás és toldozás-foldozás folyik!

(Az újjáépített, félszélességű hidat 1947 őszén, a teljes hidat pedig 1948 nyarán adták át.  1978-ban végeztek rajta rekonstrukciót, leromlott állapota indokolttá tette egy nagyobb  felújítás megkezdését 2009 augusztusában. A részben felújított hidat 2010. november 15-én,  adták át a forgalomnak; a teljes körű átadásra 2011. december 20-án került sor.)

Köszönöm, hogy elolvastad és megosztottad a hírt!